Hos K5 kan du benytte helseforsikring. Vi har avtale med de fleste helseforsikringsselskap. Er du i tvil hvordan du går frem? Ta kontakt med oss, så guider vi deg gjennom prosessen. Om vi er i tvil, eller ikke oppnår de resultatene vi ønsker til tilmålt tid, vil vi alltid be om en ny undersøkelse og mening fra en K5 kollega. Dette er alltid uten merkostnader for deg som pasient og forsikringsselskap, og bidrar til at vi alltid bruker de ulike ressursene vi har tilgjengelige på huset på best mulig måte. Alle K5-behandlere har ulik og unik spesialkompetanse. Vi har ukentlige møter der vi diskuterer spesifikke pasient caser internt, dette for å best mulig hjelpe deg som pasient på kortest mulig tid. Vi innhenter også ekstern ekspertise fra våre verdifulle kontakter, som for eksempel nevrokirurgisk eller fysikalsk medisinsk vurdering når det er nødvendig.

Velg forsikringsselskap for å lese om hvordan det fungerer

If bruker Nordic Netcare som underleverandør på sin behandlingsforsikring. Du som kunde får en henvisning som deles med oss på K5 via en digital portal. Det eneste du trenger å gjøre er å ta kontakt med oss for å sette opp time, eller bruke onlinebookingen vår.

Vi direktefakturerer Storebrand forsikring for våre kunder. Du trenger en henvisning til fysioterapi som sendes til Storebrand. Du får da et saksnummer og et skjema som du må fylle ut den nederste delen selv og dette tas med til oss ved første behandling. Time bestiller du direkte hos oss.

Vi direktefakturerer Gjensidige forsikring for våre kunder. Du trenger en henvisning til fysioterapi som sendes til Gjensidige. Du får da et referansenummer so brukes av oss i videre kommunikasjon med forsikringen.

Vertikal helse krever at du har henvisning til fysikalsk behandling fra en legespesialist. Du fyller så ut et fullmaktsskjema som du finner på deres hjemmesider. Når godkjenning foreligger tar du kontakt med oss for å sette opp time. Vi fakturerer direkte til Vertikal.

Som kunde tar du selv kontakt med forsikringen. Du trenger ingen henvisning fra lege. Tryg bruker Falck helse som underleverandør, og vi på Klinikk 5 fakturerer direkte dit.

Vi har direktefaktureringsavtale med Sparebank1 Forsikring. Du som kunde må kun melde inn skaden hos forsikringen for å få godkjent behandling, denne godkjenningen tar du med til oss ved første time. Time bestiller du direkte hos oss.

DNB bruker If forsikring.

If bruker Nordic Netcare som underleverandør på sin behandlingsforsikring. Du som kunde får en henvisning som deles med oss på K5 via en digital portal. Det eneste du trenger å gjøre er å ta kontakt med oss for å sette opp time, eller bruke onlinebookingen vår.